Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

  • Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Louise Gabriel
  • Virksomhedsnavn: Jules&Maddy
  • CVR. nr.: 35783806
  • E-mail kundeservice: kundeservice@julesandmaddy.dk
  • Telefon kundeservice: 60597078

Betaling

Jules & Maddy modtager betaling med Visa/Dankort, Mastercard, Apple Pay og GooglePay via sidens betalingsvindue, som foregår gennem en betalingsgateway hos Onpay.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Betalingen for din ordre vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er naturligvis krypterede (SSL).

Alle oplyste priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms.

Det fremgår af indkøbskurven hvad du skal betale i fragt for dit produkt, og du får den fulde pris oplyst inden du godkender din betaling. Vi tilbyder fri fragt ved alle varekøb.

Levering

Her kan du se mere omkring levering og fragtpriser på Julesandmaddy.dk.

Levering i Danmark

Vi sender udelukkende til privatadresser i Danmark.

Forsendelsesleverandør

Ordrer bliver afsendt med Postnord eller dao.

Fragtpriser

PostNord Pakkeshop/-boks: fra 39,- kr. (Fri fragt på ordre over 500,- kr.)

PostNord Hjemmelevering: fra 50,- kr.

dao brev: 32,- kr.

Sporing

Når din pakke er afsendt vil du modtage en mail med link til din pakkes sporingsnummer, så du kan følge din pakke. 

Uafhentede pakker

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Er en pakke, uden at det skyldes Jules & Maddys egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Jules & Maddy berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

Leveringstid

Når du afgiver en ordre, bliver din ordre produceret til dig. Den samlede leveringstid fra afgivelse af ordre til levering er 3 – 4 hverdage.

Returnering

Her kan du læse mere om hvordan du returnerer en vare. Du afholder selv de omkostninger, der er forbundet med at returnere, men vi tilbyder en forudbetalt PostNord returfragt. Når du har bestilt din label, modtager du en mail med en QR-kode og en returlabel. Du kan derved selv vælge, hvordan du ønsker at benytte QR-koden eller udskrive returlabelen. QR-koden scannes i PostNord PakkeShop som printer labelen for dig.

SÅDAN RETURNERE DU EN VARE:

  1. Opret din retur her: Returportal Vær opmærksom på, at returfragten koster 55 kr.
  2. Pak varerne forsvarligt ind, inden du sender dem retur.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til det kort der blev benyttet til at betale for ordren.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvornår får du dine penge retur?

Når pakken modtages hos os, behandler vi den hurtigst muligt, dog senest 10 hverdage efter vi har modtaget den.

Dit tilgodehavende bliver tilbageført til det kort som oprindeligt har betalt for ordren.

Beløbet vil være at se på kontoen indenfor 2-7 hverdage efter behandling af returvare.

Hvis varen modtages her og ikke fremstår som ny, evt. med makeup, parfumeduft, uden tags m.m. refunderes ordrens fulde beløb ikke, da der vil være tale om en værdiforringelse.

Fortrydelsesret

Vores produkter er specielt lavet til netop din ordre. Derfor skal du være opmærksom på afsnittet “Undtagelse for fortrydelsesret”.

Hvis du fortryder dit køb har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Undtagelse for fortrydelsesret

Ved levering af varer, der er fremstillet på baggrund af forbrugerens specifikation eller som er tydeligt personliggjorte.

Ved levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medie.

Ombytning

Vi ombytter ikke returnerede varer. Du returnerer som normalt og er da nødt til at bestille den nye vare.

Uafhentede pakker

Du kan ikke fortryde dit køb ved ikke at afhente din pakke i pakkeshop.

Hvis den ikke afhentes, betragtes pakken som returneret af dig – og vi forbeholder os retten til at fakturere dig for returnerings- og genleveringsomkostninger.

Se vores handelsbetingelser her.

Reklamation

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Skulle du være så uheldig, at have modtaget en defekt vare, der enten er gået i stykker under forsendelsen eller som har en produktionsfejl, bedes du tage billeder af fejlen/skaden og evt. skadet emballage og hurtigst muligt sende en meddelelsen pr. mail på kundeservice@julesandmaddy.dk, hvor der skal vedhæftes mindst 2 billeder. Ét af fejlen og ét af hele varen. Så kan vi både vurdere problemet samt varens almene stand. Husk at oplyse ordrenummer.

Hvis varen sendes retur uden at der sendes en mail om fejl og mangler til os, så betragtes fejlen som sket hos kunden.

Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi dækker rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget.

Vi vil dække returneringsomkostninger ved at sende dig en returlabel, som kun kan bruges til den vare du opretter en reklamation på.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi behandler sagen hurtigst muligt indenfor 8 hverdage.

FRAGTSKADE

Skulle en eller flere af dine varer mod forventning blive ødelagt under fragten, bedes du tage kontakt til kundeservice@julesandmaddy.dk med det samme og vedhæfte billeder både af emballagen samt hvor varen er gået i stykker.

Da vi selv pakker og tjekker alle varer nøje inden afsendelse, kan vi love, at alle varer er 100% i orden inden de afsendes herfra. Derfor er det meget vigtigt, at vi får et billede af skaden på emballagen også, så vi kan rette klage til fragtselskabet efterfølgende.

Derudover skal vi bede om et billede, hvor man kan se din adresselabel, da dette også skal sendes til fragtselskabet, før de vil dække omkostningerne til ny genudsendelse. Vi fremsender naturligvis en ny vare hurtigst muligt, efter vi har modtaget billeder af skader inkl. billede af skadet emballage.

Du bedes anmelde fragtskader med billede dokumentation til kundeservice@julesandmaddy.dk. Gør dette hurtigst muligt, og senest 4 dage efter modtagelse. Derefter bliver indsigelsen afvist af fragtselskabet.

Særlige anbefalinger for PostNord: Er skaden sket på en PostNord forsendelse anbefales det anmeldes samme dag den er udleveret til dig iflg PostNords regler. Check derfor altid det modtagne for fragtskader hurtigst muligt.

Jo hurtigere du anmelder en fragtskade, desto større sandsynlighed er der for, at der er tale om en fragtskade og ikke en selvforskyldt mangel.

Betingelser for brug af hjemmesiden indhold

Alle oplysninger, dokumenter og illustrationer, der offentliggøres på nærværende hjemmeside, tilhører Jules & Maddy.

Det er ikke tilladt at anvende hjemmesidens indhold til andre formål uden udtrykkeligt skriftligt samtykke fra Jules & Maddy.

Endvidere fremhæves det at oplysninger, dokumenter eller illustrationer fra nærværende side ikke må anvendes til kommercielle formål, at oplysningerne ikke ændres på nogen måde, og at illustrationerne udelukkende anvendes sammen med den tilhørende tekst. 

Hvis vores rettigheder krænkes under gældende lovgivning, herunder hvis der forsøges misbrugt og eller ulovlig benyttelse (uden skriftligt samtykke) af vores tekster, billeder eller layout o.l., vil vi omgående håndhæve varemærke- og ophavsretslovgivningen og enhver krænkelse eller uberettiget brug vil medføre politianmeldelse samt et muligt retsligt efterspil. 

Rettigheder, herunder varemærker og ophavsret

Alle varemærker på denne hjemmeside tilhører Jules & Maddy, medmindre andet er anført, eller at det på anden måde tydeligt fremgår, at en rettighed eller et varemærke tilhører tredjepart. Enhver uautoriseret brug af disse varemærker eller andet materiale er udtrykkeligt forbudt og er en krænkelse af ophavsretten, varemærkeloven eller andre immaterielle rettigheder indenfor gældende ret.

Eksterne hjemmesider/Link 

Nærværende hjemmeside kan indeholde link/referencer til andre hjemmesider. Dette betyder ikke, at Jules & Maddy har godkendt indholdet på disse sider. Jules & Maddy påtager sig heller ikke et ansvar for indholdet på førnævnte hjemmesider, eller om dette indhold er tilgængeligt samt for skader, der opstår som følge af nogen som helst form for brug af dette indhold. Link til andre hjemmesider stilles udelukkende til rådighed for at gøre det nemmere for denne hjemmesides brugere at søge informationer. Anvendelsen af disse hjemmesider er derfor på brugerens eget ansvar. Valget af links skal på ingen måde begrænse brugen til de sider, der er linket til.

Oplysninger om dig selv

Brugeren af denne hjemmeside bærer selv det fulde ansvar for de oplysninger, han eller hun opgiver til Jules & Maddy.dk, samt for at disse oplysninger ikke krænker tredjeparts rettigheder. Brugeren giver Julesandmaddy.dk sit samtykke til at opbevare og anvende indsamlede oplysninger til statistiske analyseformål eller til et andet forretningsspecifikt formål i overensstemmelse med dansk lovgivning, herunder Persondataloven og de markedsføringsretlige regler. 

Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, medmindre du selv udtrykkeligt har givet tilsagn hertil.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Ejeren af Jules & Maddy har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.julesandmaddy.dk er Louise Gabriel.

Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret

Personoplysningerne registreres hos Julesandmaddy.dk og opbevares i 12 måneder, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

SSL øger sikkerheden på www.julesandmaddy.dk ved at kryptere datatrafikken mellem Julesandmaddy.dk og kunden. Mange kunder sætter pris på, at en webshop er beskyttet af SSL, hvilket kendes på at der står “https” i browserens adresselinje. Jules & Maddy har derfor aktivt taget stilling til denne beskyttelse, da vi opbevarer fortrolige oplysninger (kontaktinformation).

Som registreret hos Jules & Maddy har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Jules & Maddy via e-mail: kundeservice@julesandmaddy.dk

Så­fremt det viser sig, at de op­lys­nin­ger eller data, der be­hand­les om dig, måtte være urig­ti­ge eller vild­le­den­de, har du ret til at kræve disse be­rig­ti­get, slet­tet eller blo­ke­ret. Du kan til en­hver tid gøre ind­si­gel­se mod, at op­lys­nin­ger om dig gøres til gen­stand for be­hand­ling. Du kan også til en­hver tid til­ba­ge­kal­de dit samtyk­ke. Du har endvidere også mu­lig­hed for at klage over be­hand­lin­gen af op­lys­nin­ger og data ved­rø­ren­de dig. Klage ind­gi­ves til Da­ta­til­sy­net, jf. per­son­da­ta­lovens § 58, stk. 1.

Ønsket du at få oplyst hvilke data vi har registeret omkring dig eller vores behandling af dine personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte os på e-mail via kundeservice@julesandmaddy.dk

Hvis du vil klage over registreringerne

Inden du sender din klage til Datatilsynet skal følgende forudsætninger være opfyldt:

Du har forinden klaget direkte til den ansvarlige for den pågældende hjemmeside med en udførlig beskrivelse af, hvor og hvad hjemmesiden ikke overholder den danske vejledning.

Din klage er blevet afvist eller forholdet ikke er afhjulpet senest 30 arbejdsdage efter modtagelse af klagen.

Opfylder du ovenstående krav, skal du sende din klage til:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Mail: dt@datatilsynet.dk

Kundecenter: + 45 33 19 32 00

Klagen skal indeholde:

Dit navn
Din adresse
Din e-mail
Dit telefonnummer
Hjemmesidens www adresse
Detaljeret beskrivelse af klagens indhold
Dokumentation for tidligere klage til hjemmesiden